skip to Main Content
020 895 0314 info@pingwin.nl

Vind het beste SEO-bureau/ de beste SEO-specialist, uit Amsterdam

Deze Checklist helpt u bij het vinden van de juiste SEO specialist of het beste SEO bureau

  • Welke vragen stel je een SEO-specialist?
  • En waar let je op bij de keuze voor een SEO-bureau?

Inhoudsopgave

Ervaringen met SEO bureau’s
Internetbureau of gespecialiseerd SEO-bureau?
Freelance SEO-specialist of SEO-bureau?
De reputatie van het SEO-bureau
Concrete behaalde SEO-resultaten
Wat zit er in het SEO-pakket?
Welke concrete afspraken kun je maken?

Ervaringen met SEO bureau’s

Deze week werd ik gebeld door een ondernemer die het 3e SEO-bureau de deur had gewezen.
10 maanden verder, en € 30.000,- lichter, was er nog nauwelijks verschil te zien in de rankings.

Ten einde raad

“Ik wil best betalen om hoger in Google te komen” vertelde hij.
“Maar hoe weet ik nou welk SEO-bureau mij WEL die mooie rankings en bezoekersaantallen gaat brengen?”

En deze ondernemer was echt niet dom.

Minimaal 2 keer per week spreek ik succesvolle ondernemers die dit meemaken.
Die negatieve ervaring hebben (gehad) met een SEO-bureau of een freelance SEO-specialist.

Als buitenstaander is het lastig te beoordelen wat er bij een gedegen SEO-campagne komt kijken.
En welk SEO-bureau die kunst beheerst …

Maar, geen nood.
Deze Complete Checklist geeft alle antwoorden op de vraag;

Hoe vind je het juiste SEO-bureau of de beste SEO-specialist?

– Welke belangrijke vragen stel je?
– En waar moet je op letten?
– Etc.

Internet bureau of gespecialiseerd SEO-bureau

Als eerste; controleer of een bureau ook echt gespecialiseerde SEO-professionals in dienst heeft.

Waarom?
Een bureau dat veel digitale diensten aanbiedt, is meestal niet gespecialiseerd in SEO.

Veel digitale bureaus starten als webdesign-bureaus.
En breiden hun diensten vervolgens uit met Hosting, Google Ads-beheer, Social Media en … SEO.

Het probleem hiermee is dat SEO een zeer gespecialiseerd vak is.
Zoals met veel deelgebieden van online marketing.

De beste resultaten realiseer je met een echte SEO-specialist.

Dat geldt voor SEO, maar ook voor Google Ads, Social Media, etc.
Zelfs SEO is onderverdeeld in specialismen als Technische SEO, Content Management, Linkbuilding, etc.

Dus zijn er geen SEO-specialisten aan boord met aantoonbare resultaten?
Zoek dan verder naar een gespecialiseerd SEO-bureau.

Freelance SEO-specialist of SEO-bureau

Ons advies is om altijd te kiezen voor een SEO-bureau.

SEO hangt namelijk samen met allerlei andere specialismen op gebied van Online Marketing.
Zoals Social Media, Content Management, Hosting, etc.

Dus de ideale situatie bij een SEO-bureau is dat er niet alleen gespecialiseerde SEO-consultants zijn.
Maar dat óók de andere online marketing disciplines goed vertegenwoordigd zijn.

En bij een Full Service Online Marketing bureau zijn deze disciplines meestal beter vertegenwoordigd.
En zijn deze specialisten gewend om met elkaar samen te werken.

Daarnaast heb je bij een SEO-bureau veel minder snel last van ziekte of een (te) drukke agenda dan bij een SEO specialist.

De reputatie van het SEO bureau/ de SEO-specialist

Laten we eerlijk zijn
SEO-bureaus en -specialisten hebben niet altijd een beste reputatie.

Iedereen wil hoog ranken in Google.
En daar wordt handig op ingespeeld.
Met mooie beloftes en schitterende perspectieven.

Tip 1; Controleer de reputatie van het SEO-bureau/ de SEO-specialist.

Dit klinkt misschien vrij eenvoudig – maar dat is het niet.
Dit gaat verder dan het bekijken en tellen van de positieve reviews.

Recensies of reviews op de website van een bureau, zijn op zijn best 1) de kers op de taart.
2) Vaak zijn ze zelf geschreven en 3) soms simpelweg verzonnen.

Waarom worden online reviews en beoordelingen gemanipuleerd?
Omdat het lastig is om het werk van SEO-bureaus inhoudelijk te beoordelen.
Dus dan maar afgaan op wat je “over een SEO-bureau kunt lezen”

Hier zie je hoe belangrijk online reviews zijn;

 

 

 

Tegenwoordig zijn de meeste externe review sites zoals Trustpilot en Feedback company wel in orde.
Zij krijgen namelijk van Google strenge richtlijnen mee.
Anders tellen ze in de rankings en waardering niet meer mee.

En  dan ziet een dergelijk overzicht er ineens best interessant uit;

 

 

Tip 2; Ga niet alleen op Online reviews af!

Neem rechtstreeks contact op met een aantal klanten die het bureau op hun website heeft staan.
En vraag hen naar hun ervaring om de echte reputatie van het SEO-bureau te achterhalen.

Je komt er snel achter of het SEO-bureau wel echt voor de betreffende klant heeft gewerkt.
Of dat een prettige ervaring was/ is.
En daarbij krijg je vaak waardevolle tips over waar je op moet letten bij het bepalen van je keuze.

Wilt u dat bij ons doen? Geen probleem.
Laat alstublieft even weten welke klanten u wilt spreken dan brengen wij u in contact met de juiste persoon.
Stuur een e-mail naar maarten@pingwin.nl en wij koppelen u aan de juiste persoon voor de gewenste referenties.

De meeste mensen zijn bereid om zin ervaringen met een SEO-bureau te delen.
Of dat nou positieve of negatieve ervaringen zijn.

Concrete behaalde SEO-resultaten

Aantoonbare resultaten zijn een absolute voorwaarde bij de keuze voor een SEO-bureau.

Geen bewijs van bewezen SEO-resultaten?  SNEL VERDER KIJKEN.

Het is niet reëel om te verwachten dat een SEO-bureau # 1 rankings realiseert in elke branche.

Maar wel;

  • Dat ze voor 1 of meer klanten top-3 posities hebben gerealiseerd.
  • En voor meerdere klanten solide top-10 posities op sleutelwoorden hebben verkregen.

Zo kunnen wij bijvoorbeeld deze mooie resultaten laten zien;

Kijk hier voor meer succesvolle SEO-cases

En ook heel belangrijk; vraag naar rapportages voor hun klanten

Een goed SEO-bureau laat regelmatig zien welke resultaten ze bereiken.
En laat daarmee zien dat de investering in SEO, dubbel en dwars, terug wordt verdiend.

Wij weten uit ervaring;

  • Dat is de enige manier om klanten aan je te binden
  • Dat is de beste manier om het SEO-budget te laten verhogen
  • Dat dit dé reden is waarom wij voor sommige klanten al meer dan 8 jaar werken

Hoe beoordeel je de behaalde resultaten van een SEO-bureau?

Vraag of ze in een persoonlijk gesprek inzage kunnen geven in recent behaalde resultaten.

Bijvoorbeeld een stijging in de bezoekersaantallen in  Google analytics of rankings in Webmaster Console.
Dat kun je namelijk alleen doen als je ook daadwerkelijk voor die klant werkt.

Of, nog eenvoudiger neem contact op met één of meer klanten die zij op de site presenteren als SEO-klant.

Wat zit er in het SEO-pakket? 

Maak duidelijke afspraken over wat wel en niet inbegrepen is in de werkzaamheden.

 

 

Wat zou wel en niet inbegrepen moeten zijn in het SEO-pakket?

Stel dat je website nog niet responsive is.
Dan is dat nogal een SEO-issue.

Zeker sinds Google Mobile-first hanteert als criterium om de SEO-waarde van een website te beoordelen.

Je kunt echter niet verwachten van een SEO-bureau dat die even de site mobiel-vriendelijk gaat maken in het kader van een SEO-campagne.

Maar linkbuilding moet bijvoorbeeld wél een vast onderdeel van de SEO-campagne zijn.

Want zonder gedegen linkprofiel, geen top-10 posities op concurrerende zoektermen!

 

Welke concrete afspraken kun je maken met een SEO-bureau?

De waarheid…. Er is eigenlijk geen een SEO-bureau die een concrete afspraken wil maken.

Daarmee blijft hun werk een inspanningsverplichting i.p.v. een resultaatsverplichting
Maar als klant van een SEO-bedrijf wil je geen probeersels.

Je wilt een hogere ranking als resultaat.

Zo hebben wij voor Meesterslijpers.nl deze rankings gerealiseerd;

 

Een persoonlijke reactie van Rene Djuricek, van Meesterslijpers;

“SEO is altijd een moeilijk begrip.
Er zijn veel zogenaamde experts terwijl niemand weet hoe Google echt werkt.
Maarten van Pingwin legt duidelijk uit wat hij precies doet.
En zijn werkwijze komt overeen met wat de experts op het gebied van SEO vertellen.
We werken nu al 4 jaar samen met Pingwin en zijn erg tevreden over de resultaten”

Het meest gehoorde argument is dat na een Google update alles weer anders kan werken.
Is dat terecht?

Nee.

Goede SEO-bureaus weten al heel lang wat Google belangrijk vind.
En elke update is een verdere verscherping van die eisen.

Pingwin is het enige SEO-bureau in Amsterdam, of heel Nederland die concrete resultaten garandeert.
Wij spreken vooraf de doelranking op concrete zoektermen met klanten af. Niet gehaald – Geld terug.

Handige Bonus tips van onze SEO-experts

Tip1; Hoe controleer je zelf je ranking?
– Niet door jezelf te Googlen, ook niet in cognito.

Zoekresultaten zijn gebaseerd op zoekgeschiedenis en locatie.
En ook in cognito wordt deze data (deels) doorgegeven.
Mijn Ziggo modem thuis, geeft bijvoorbeeld gewoon door aan Google, waar ik zit.

Hoe check je wél je ranking?

  • Door een gespecialiseerde ranktracker te gebruiken.
  • Of in Google Search Console

Tip 2; U krijgt een percentage van het maandelijks zoekvolume

Als u op nummer 1 in Google staat op een zoekterm waar bijvoorbeeld 5.000 mensen per maand op zoeken.
Dan krijgt u een percentages van het maandelijks zoekvolume op de website.
Dat percentage wordt natuurlijk hoger naarmate u hoger rankt in Google.

Ranken op de eigen bedrijfsnaam

Als een SEO-bureau begint over het ranken op de eigen bedrijfsnaam, zoek dan een andere SEO-expert!
Dat doet Google namelijk automatisch.

Zorg dat uw SEO-bureau zorgt voor een hogere ranking op zoektermen met een interessant zoekvolume.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

We zijn benieuwd naar uw wensen op gebied van Webdesign.
En we vertellen u graag meer over ons webdesign bureau en de mogelijkheden.

Of welke resultaten we op gebied van SEO in uw geval kunnen realiseren, én garanderen.
Bel Maarten Vermeulen op 020 895 0314  of mail.

Back To Top