skip to Main Content

Internationale SEO

Je bedrijf uitbreiden naar het buitenland?

Internationale SEO vraagt om een SEO specialist met ervaring in het buitenland. Een SEO bureau met klanten en bewezen resultaten over de grens. Als je internationale ambities hebt is SEO uitbesteden verstandig. Maar ook met alleen je linkbuilding uitbesteden helpen wij je hoger in Google.

Internationale SEO

Je bedrijf uitbreiden naar het buitenland?

Internationale SEO vraagt om een SEO specialist met ervaring in het buitenland. Een SEO bureau met klanten en bewezen resultaten over de grens. Als je internationale ambities hebt is SEO uitbesteden verstandig. Maar ook met alleen je linkbuilding uitbesteden helpen wij je hoger in Google.

Internationale SEO

Je bedrijf uitbreiden naar het buitenland?

Internationale SEO vraagt om een SEO specialist met ervaring in het buitenland. Een SEO bureau met klanten en bewezen resultaten over de grens. Als je internationale ambities hebt is SEO uitbesteden verstandig. Maar ook met alleen je linkbuilding uitbesteden helpen wij je hoger in Google.

Internationale SEO

Je bedrijf uitbreiden naar het buitenland?

Internationale SEO vraagt om een SEO specialist met ervaring in het buitenland. Een SEO bureau met klanten en bewezen resultaten over de grens. Als je internationale ambities hebt is SEO uitbesteden verstandig. Maar ook met alleen je linkbuilding uitbesteden helpen wij je hoger in Google.

Internationale SEO resultaten

Bekijk hieronder de mooie resultaten voor onze Internationale SEO klanten.

the body clinic-logo
  • Nummer 1 posities op alles rondom Botox & Fillers
  • Meer dan 37.000 bezoekers per maand naar de site
meesterslijpers-logo
  • Van 0 naar 42 zoektermen in de top-10
  • Dit jaar 62% stijging in organische bezoekers
reviews

Waarom Internationale SEO bij Pingwin

Wij kennen de valkuilen en juiste strategieën voor een succesvolle verovering van het buitenland.

Wij helpen veel Nederlandse websites en webshops uitbreiden naar het buitenland. Zo laten we klanten hoog in Google ranken in veel Europese landen zoals; België, Duitsland, Engeland/ UK, Spanje, Italië. Maar ook buiten Europa en in een aantal gevallen ook wereldwijd.

Hoe werkt vindbaarheid in het buitenland?

Om je website in het buitenland goed goed vindbaar te maken is vaak meer nodig dan alleen een taalversie voor het betreffende land. Het is beter om de website of webshop te optimaliseren voor het betreffende land of die cultuur.

Van de content en berichten, tot de aanbiedingen en de wettelijke vereisten en gebruiken. Voor een goede SEO/ vindbaarheid in het buitenland zijn een aantal ranking factoren cruciaal;

Internationale ranking factoren

URL’s geoptimaliseerd voor taal & regio
Content geoptimaliseerd voor taal & regio
NAW geg. op internationale directories
Lokale Google My Business pagina’s
Lokale links van landspecifieke domeinen

Wat kost SEO voor het buitenland?

Het mooie van internationale SEO is dat de kosten per land dalen naarmate je naar meer landen uitbreidt. Logisch, want veel SEO-optimalisatie komt ten goede aan de vindbaarheid in meerder landen. Zo is de optimalisatie van de laadtijden bijvoorbeeld goed voor de SEO in alle landen.

De kosten van internationale SEO kunnen enorm verschillen en hangen af van een aantal factoren;

  • Welk land gaat het om; inwoners, digitale ontwikkeling
  • Hoe is de online concurrentie
  • In welke branche ben je actie
  • Op welke zoektermen ga je optimaliseren

Wat is Internationale SEO?

Internationale SEO is het optimaliseren van je website en linkbuilding gericht op specifieke landen, waardoor je in die landen goed vindbaar bent in de organische zoekresultaten. Internationale SEO beslaat alles wat je kunt doen om beter te scoren in verschillende landen, talen of beide. Het voorzien in een betere en meer gepersonaliseerde ervaring aan die gebruikers.

Wanneer Internationale SEO?

Internationale SEO is interessant als je vindbaarheid in je lokale markt optimaal is. Of als de concurrentie in het buitenland een stuk lager is dan in je eigen land. Hoe dan ook, als je gaat uitbreiden naar het buitenland is het belangrijk dat je lokaal goed vindbaar bent. Dat vraagt om een ervaren en betrouwbare SEO partner.

Naar welk land ga je uitbreiden

Naar welk land je gaat uitbreiden met je website of webshop is is afhankelijk van verschillende factoren. De volgende vragen kunnen je helpen met het maken van de juiste keuze;

  • Welke landen bezoeken op dit moment je website of webshop?
  • Welke landen kopen dezelfde soort producten/ diensten?
  • Wie zijn je concurrenten in de diverse landen?
  • Moeten je producten of diensten worden aangepast?
  • Is de prijs interessant voor dat land?
  • Welke distributiekanalen kun je gebruiken?
  • Welke invoerrechten, belastingen en andere kosten zijn er?

Integrale aanpak

Internationale SEO is nauw verweven met andere vormen van Online Marketing. Maar ook met zaken buiten je marketing zoals logistiek en regelgeving.

Wij kunnen je helpen met een integrale aanpak van alle online marketing en met vaste partners ook met zaken die daarbuiten vallen.
Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.

Zie jij het belang van een goede SEO partner?

Wacht dan niet langer en neem vandaag nog contact met ons op!

Veelgestelde vragen/ FAQ's Internationale SEO

Wie kan je helpen met Internationale SEO?

Een website op de juiste manier vindbaar maken in het buitenland is een gespecialiseerd vak. Dat vraagt veel kennis, ervaring en internationale samenwerkingspartners en dat hebben lang niet alle SEO bureaus.

Dus vraag naar ervaring en bewezen resultaten bij de partijen die je benaderd voor SEO in het buitenland. Verder is het goed om naar referenties en ervaringen van andere bedrijven te vragen.

Wat heb je aan internationale SEO?

Als je in eigen land je website en bedrijfsvoering goed voor elkaar is dan is het interessant om te kijken naar internationalisering. Want door met internationale SEO bezoekers uit het buitenland naar je website te krijgen, kun je meer omzet realiseren terwijl de kosten meestal niet in hetzelfde tempo toenemen. Dus een hogere totale en procentuele winst realiseren.

Met welke domein extensies werk je in het buitenland?

Daar zijn grofweg 2 opties voor die beiden voor en nadelen hebben.

  • Een landspecifiek domein zoals; www.website.nl, www.website.de en www.website.fr of
  • Een landspecifiek subdirectory zoals; www.website.com/nl en www.website.com/fr, etc.

Het grote voordeel op gebied van internationale SEO is dat die laatste variant het eenvoudiger en voordeliger wordt om linkbuilding po te doen, omdat elke link bijdraagt aan het .com hoofddomein.

Conversie technisch is het weer net iets beter als je een eigen landextensie hebt en dus voor variant 1 kiest.

Hoe zorg je voor de perfecte taalversies?

Het slechtste wat je kunt doen is met Google translate aan de slag om je andere taalversies op te zetten. In andere landen worden zoekwoorden en -opdrachten anders gebruikt. Dus betrek een native speaker in die betreffende taal en doe samen met hem/ haar je zoekwoordonderzoek en vertalingen. Zo zorg je dat je website goed aansluit bij de zoekintentie in het buitenland en dat je teksten overtuigen en converteren.

Back To Top