Wat levert SEO uitbesteden op?
In de meeste gevallen kun je prima uitrekenen wat het uitbesteden van je SEO oplevert. Het enige wat je hoeft te doen is het meten van de organische bezoekers en je conversie ratio. Vervolgens gebruik je het volgende rekenvoorbeeld;
Stel, je hebt een webshop voor fitnessartikelen. Je conversie ratio is 2%. En een klant besteed gemiddeld voor € 150,- waarvan € 35,- nettowinst is. Stel, je besteed je SEO uit voor €1.500,- per maand. Wij zorgen, na een aantal maanden, voor 3.000 extra organische bezoekers per maand.
Dan is de rekensom; 3.000 extra bezoekers * 2% conversie = 60 nieuwe klanten per maand * € 35,- netto winst per klant = € 2.100,- extra winst per maand.
Op een investering van € 1.500,- per maand is dat (2.100 -\- 1.500 = ) € 600,- extra netto winst /€ 1.500,- (investering in SEO ) * 100% = een Return On Investment (ROI) van 40%!
Ga daar maar eens voor naar de beurs 😉