Skip to content

Video Marketing

De opmars van video marketing is begonnen. Consumenten anno nu verwachten en willen meer videocontent van bedrijven. Ben jij er klaar voor? In dit blog behandelen we hoe je de eerste stappen richting video marketing kan zetten.

Creëer waarde met video

Waarde creëren, makkelijker gezegd dan gedaan, toch? Jij weet precies wie jouw prospect is en wat hij of zij wilt. Hou dus geen verkooppraatje, maar meng informatie met een sterk verhaal. Creëer video content waar jouw prospect wat aan heeft. Dit begint altijd met een pakkende titel en een duidelijke video omschrijving. Denk bijvoorbeeld aan productomschrijvingen op een webwinkel. Het product wat wordt verkocht wordt nauwkeurig omschreven, en niet een totaal ander product wat geen relevantie heeft.

Oh, en eh… Een beetje humor kan geen kwaad. Haal niet direct alle practical jokes uit de kast. Subtiliteit in humor is key. Kijk maar eens naar video’s van Coolblue of Hotels.com. De filmpjes zijn informatief over het product of de dienst die ze aanbieden, maar ook humoristisch.

De waarde voor jouw bedrijf

Waarde voor jouw bedrijf is natuurlijk belangrijk. Let op dat je de transcripts van je video’s invult. Zoekmachines kunnen de transcripts weer gebruiken om jouw vindbaarheid te vergroten. Tags die je bij de video kan plaatsen zijn tevens ook belangrijk. Het is aan te raden om aan het einde van jouw video een call to action te plaatsen of te linken naar andere relevante video’s die jij hebt gepubliceerd.

Gepersonaliseerde video’s

Gepersonaliseerde video’s zijn van een wat andere tak. Bij gepersonaliseerde video’s worden er bepaalde aspecten en interesses van een klant in de video geplaatst. Een voorbeeld van hoe Tesco dat aanpakt. Klanten krijgen in hun mailbox een video te zien, in eerste oogopslag lijkt het op een video die iedereen krijgt, maar de video is aangepast op hun voorkeuren of koopgedrag. Daarnaast zijn er klikbare links in de video gemaakt om mensen te motiveren verder gebruik te maken van hun services. Gepersonaliseerde video’s hebben een hoge return on investment.

Het leuke aan gepersonaliseerde video’s is dat deze inzetbaar zijn voor:

★ Sales;
★ Evenementen;
★ Demonstraties;
★ Recruitment;
★ En nog veel meer.

Gepersonaliseerde video’s zijn een stap verder binnen de video marketing. Ons advies is om eerst een sterke video marketing op te zetten, en vervolgens de volgende stap te nemen naar gepersonaliseerde video marketing.

En, ben je nu helemaal enthousiast en wil je direct beginnen met videomarketing? Wij zijn benieuwd hoe jullie bezig zijn met videomarketing binnen jullie bedrijf. Vertel het ons hieronder!

Wil je meer weten en eventueel advies over video marketing? Neem dan eens contact met ons op.

Lees meer over dit onderwerp
Back To Top