Skip to content

Sociale Signalen

Inleiding

In het vorige artikel hebben we het gehad over de 5 pijlers van SEO

Oftewel de 5 belangrijkste soorten ranking factoren;

  • Pijler 1: Technische SEO
  • Pijler 2: Gebruikerservaring
  • Pijler 3: On-site: Content marketing en outreach
  • Pijler 4: PR/ Off site SEO – Linkbuilding
  • Pijler 5: Sociale media

In dit artikel gaan we het hebben over sociale signalen.

Pijler 5: Sociale signalen

“Content is vuur en sociale media zijn benzine” – briljant omschreven door Jay Baer

Sociale media vormen de laatste pijler van SEO. Mensen brengen steeds meer tijd door op sociale media. Of het nou gaat om Facebook, Twitter, Vine, Pinterest of andere sociale media. Het zijn deze media waar we in toenemende mate merken ontdekken en er interactie mee hebben.

Social Media versterkt SEO
Social Media versterkt SEO

In 2010 gaf Matt Cutts toe dat sociale media daadwerkelijk organische ranking beïnvloeden. Al is het debat over de mate van invloed van kanalen als Facebook, Twitter en LinkedIn nog steeds gaande. Duidelijk is ook dat elk bedrijf dat niet actief is op Google+ SEO punten laat liggen. En als je Google Authorship nog niet gebruikt dan wordt het hoog tijd.

Authorship helpt Google om meer geloofwaardigheid aan je content te geven en daarmee ook hogere posities. Hoe precies om te gaan met Facebook Graph is onder marketeers nog steeds onderwerp van discussie. Maar met alle gebruikersdata die Facebook vergaart, is dat duidelijk iets dat we in de gaten moeten houden.

Wanneer je sociale media met je SEO en marketingstrategie integreert, vergeet dan ook niet zowel te denken aan je eigen website als de diverse kanalen. Maak je onsite content zó goed dat mensen die willen delen. Geef ze vervolgens de mogelijkheid dat te doen – bijvoorbeeld via deelbuttons voor sociale media.

Bedenk je dat de consument van morgen veel meer tijd spendeert op de sociale media van nu. Bedrijven en marketeers moeten daar zijn waar hun klanten zijn.

Lees meer over dit onderwerp
Back To Top