Je websitebezoekers opvolgen? Dat kan!
Zien wie je website heeft bezocht? Dat kan! Alle contactinformatie voor de ideale opvolging van deze leads? Geen probleem. Door een stukje code op je website te plaatsen kunnen we precies zien bedrijven je website hebben bezocht. Maar daarnaast krijg je nog veel meer informatie zoals; welke pagina’s ze hebben bezocht, hoe vaak ze al op je site zijn geweest, etc. Maar ook alle contactinformatie die je maar wilt zodat je deze warme leads kunt opvolgen.
Meer rendement! Actieve opvolging van website bezoekers leidt tot meer leads en klanten. Het levert in ieder geval altijd meer op dan afwachten tot zij een keer contact opnemen. Doordat je zien welke pagina’s bezocht zijn en hoe vaak ze terug gekomen zijn kun je de leads kwalificeren en heb je al goede informatie over waar ze geïnteresseerd in zijn. Zo zorg je zelf voor contact met de potentiële klanten die zelf geen contact met jou hebben opgenomen.
Welke gegevens ontvang je?
Wat is leadgeneratie?
Wat is de beste leadgeneratie?
Bekijk hier onze behaalde resultaten
B2B leadgeneratie
Bekijk hier de behaalde resultaten
1) Zorg voor persoonlijk contact met je leads
In de B2B-markt is het persoonlijk contact essentieel in de conversie van leads naar klanten. Mensen kopen graag van mensen met wie ze een klik hebben en die genereer je nu eenmaal veel sneller dan met een mailtje of een appje. Bovendien kun je in een persoonlijk (telefoon)gesprek beter inspelen op specifieke vragen of twijfel van je lead.
2) Maakt leads van je website bezoekers
Je website bezoekers omzetten tot warme leads kan op verschillende manieren. Om te beginnen kun je ze, al dan niet door een pop-up of andere Call to action aanzetten om zich aan te melden voor een nieuwsbrief, offerte of afspraak.
Maar er zijn ook slimme tools die aangeven welke zakelijke bezoekers je website hebben bezocht, inclusief alle contactinformatie, welke pagina’s ze hebben bekeken, hoe vaak ze al op je site zijn geweest en nog veel meer informatie. Deze warme leads kun je vervolgens actief benaderen om ze te converteren tot klant.
3) Gebruik marketing automation
Of je nou leads pro-actief telefonisch benadert of via je website, met marketing automation kun je goed top of mind blijven en met enige regelmaat overtuigende informatie over jouw product of dienst toesturen. Helemaal goed is het als deze e mails afgestemd zijn op het profiel van de lead, bijvoorbeeld op basis van de zoekgeschiedenis op je website.
4) Creëer ambassadeurs voor meer warme leads
Door te zorgen dat tevreden klanten zich enthousiast uiten over jouw product of dienst creëer je weer nieuwe leads. Deze statistiek spreekt boekdelen wat dat betreft; 72% van de klanten onderneemt geen actie voordat ze een aantal recensies hebben gelezen. (Bron: My Testimonial Engine)
5) Overtuig leads door eerst te geven
In B2B moeten prospects meestal eerst opgewarmd worden en overtuigd raken van jouw deskundigheid. Bijvoorbeeld door interessante kennis artikelen te delen, op je website of via LinkedIn kom je onder de aandacht van potentiële klanten en kun je meteen jouw deskundigheid en ervaring aantonen.
In een persoonlijk gesprek kun je ze vervolgens helpen door ze te adviseren. Daardoor creëer je goodwill en toon je wederom aan dat je ze met additionele diensten kunt helpen.
Waarom is leadgeneratie belangrijk?
Online leadgeneratie
Vormen van Online leadgeneratie
SEO
Social Media
SEA
Inbound marketing
7 manieren voor leadgeneratie
Outbound leadgeneratie
Outbound leadgeneratie is het actief naar buiten treden via email en telefoon om leads te genereren. Dit wordt ook wel koude of warme acquisitie genoemd.
Online leadgeneratie
Zorgen voor relevante bezoekers naar je website d.m.v. SEO, SEA, of Social media om leads en aanvragen te genereren.
Gebruik maken van derden
Hier genereer je leads door gebruik te maken van externe distributie of reclame netwerken, lead handelaren of beheerders van leadlijsten.
Leadgeneratie op evenementen
Hierbij kom je in contact met nieuwe leads op beurzen, branche bijeenkomsten, zaken ontbijten en varianten hierop.
Reclame en branding
Leadgeneratie door offline reclame te maken op massa media zoals radio, tv en print of op andere offline manieren zoals sponsoring je merk profileren.
E mail marketing
Het bulk mailen van informatie over jouw merk of product om interesse te wekken.
Leadgeneratie d.m.v. referenties
Hiermee genereer je leads door tevreden klanten of ambassadeurs van jouw merk te vragen naar potentiële klanten die evt. ook geïnteresseerd kunnen zijn.
Leadgeneratie d.m.v. PR
Persberichten, spreekbeurten, redactionele stukken publiceren zijn ook een goede manier om bekendheid en lead ste genereren.
Onze diensten
Zie jij het belang van slimme Leadgeneratie?
Neem vandaag nog contact met ons op! 020 895 0314