skip to Main Content

The Golden Circle

Why, How, What van Simon Sinek.

De Golden Circle van Simon Sinek (Gouden Cirkel van Simon Sinek) is een simpel maar krachtig model dat de stimulans geeft voor inspirerend leiderschap.
Daarmee brengen we in kaart met wat, hoe en waarom een bepaalde organisatie of product zich onderscheidt van anderen.
Vanuit die stevige basis in je merk kunnen wij je met ons online marketing bureau op allerlei manieren verder helpen.

The Golden Circle

Why, How, What van Simon Sinek.

De Golden Circle van Simon Sinek (Gouden Cirkel van Simon Sinek) is een simpel maar krachtig model dat de stimulans geeft voor inspirerend leiderschap.
Daarmee brengen we in kaart met wat, hoe en waarom een bepaalde organisatie of product zich onderscheidt van anderen.
Vanuit die stevige basis in je merk kunnen wij je met ons online marketing bureau op allerlei manieren verder helpen.

The Golden Circle

Why, How, What van Simon Sinek.

De Golden Circle van Simon Sinek (Gouden Cirkel van Simon Sinek) is een simpel maar krachtig model dat de stimulans geeft voor inspirerend leiderschap.
Daarmee brengen we in kaart met wat, hoe en waarom een bepaalde organisatie of product zich onderscheidt van anderen.
Vanuit die stevige basis in je merk kunnen wij je met ons online marketing bureau op allerlei manieren verder helpen.

The Golden Circle

Why, How, What van Simon Sinek.

De Golden Circle van Simon Sinek (Gouden Cirkel van Simon Sinek) is een simpel maar krachtig model dat de stimulans geeft voor inspirerend leiderschap.
Daarmee brengen we in kaart met wat, hoe en waarom een bepaalde organisatie of product zich onderscheidt van anderen.
Vanuit die stevige basis in je merk kunnen wij je met ons online marketing bureau op allerlei manieren verder helpen.

Wat gaan we als betrokken SEO bedrijf voor je doen?

Met de Golden Circle van Simon Sinek leg je de basis voor je merkidentiteit en strategische keuzes. Het geeft duidelijk antwoord op de volgende vragen;

  • Waar staan we voor als bedrijf & merk
  • Welke kernwaarden zijn belangrijk voor ons
  • Welke soort dienst/ product invulling past daar bij
  • Welke personeelsleden horen daar bij
  • Welke soort klanten vormen de primaire doelgroep
  • Hoe ga je intern, maar ook naar buiten, communiceren
    • Welke tone of voice
    • Welke USP’s
    • Welke missie
    • Welke bedrijfscultuur

Waar kun je de Golden Circle voor gebruiken?

Naast deze fundamentele identiteitsvragen helpt de Golden Circle je bij de inrichting van praktische zaken als je (online) marketing, je website en algemene communicatie.

Idealiter heb je die Why, How & What dus bepaald voordat je een website (opnieuw) gaat laten maken. Want als je jouw Golden Circle helder hebt gedefinieerd kun je al je keuzes t.a.v. je (online) marketing daaraan toetsen.

Golden Circle voor je website

  • Welke doelgroep moet de website aanspreken?
  • Welke thema’s, producten en diensten zijn belangrijk?
  • Via welke (online) marketing kanalen ga je inzetten?
  • Welke uitingen ga je daarbij inzetten?
  • Welke tone of voice ga je gebruiken?

Who, How, What, waardevol

Iedereen binnen het bedrijf, op elk niveau, kan zijn werkzaamheden en beslissingen toetsen aan de vastgestelde Why, How en What. Dat geeft iedereen (dezelfde) richting, duidelijkheid en creëert een duidelijk en samenhangend geheel.

Een ijzersterke positionering die naadloos aansluit op jouw doelgroep en bij jouw organisatie… jouw identiteit. Doordat die Why, How en What richting geeft aan alles wat je doet en communiceert blijf je op de juiste koers en creëer je een krachtig en eenduidig merk dat staat voor alles waar je voor hebt gekozen.

Hoe werkt de Golden Circle?

Simon Sinek presenteerde zijn Golden Circle concept in een Ted Talk die al meer dan 48 miljoen keer bekeken is. Met dit concept legt Simon Sinek 2 zaken uit;

  1. Waarom sommige mensen en organisaties in staat zijn te inspireren.
  2. En hoe ze zichzelf met succes weten te onderscheiden.

Dit idee is gebaseerd op de volgende neurowetenschap.“ Mensen reageren het beste wanneer externe berichten communiceren met die delen van hun hersenen die emoties, gedrag en besluitvorming beheersen ”

De uitkomst van dit Why, How What-proces brengt 2 belangrijke zaken in kaart;

  1. Met wat, hoe en waarom een organisatie/ product zich onderscheidt van anderen.
  2. Het beschrijft de manier van denken, handelen, communiceren met de doelgroep.

Jouw Golden Circle bepalen?

Een van onze Marketing Experts gaat in gesprek met jouw organisatie om de Waarom, Hoe en Wat van uw merk/ bedrijf te bespreken, vast te leggen en te beschrijven in één document. De stappen zijn als volgt;

  1. Brainstorm om alle ideeën voor de Why, How, What te inventariseren.
  2. Uitwerking Brainstorm in concept-Golden Circle
  3. Presentatie, feedback en aanpassing Golden Circle

Na de Golden Circle

De uitkomst van de Why, How & What kun je doorvoeren in;

  • Een missie statement (intern & extern)
  • Strategische plannen t.a.v.
  • Personeel
  • Productontwikkeling
  • Marketing
  • Buyer persona’s (verschillende klanttypes met hun eigen signatuur en benadering)
  • Customer Journey
  • Website ontwikkeling, etc.

Kortom de Golden Circle is “slechts” een startpunt maar geeft iedereen duidelijk richting aan alle keuzes en werkzaamheden binnen en buiten het bedrijf.

Zie jij het belang van een goede SEO partner?

Wacht dan niet langer en neem vandaag nog contact met ons op!

Back To Top