skip to Main Content
020 895 0314 info@pingwin.nl
website laten maken

Vindt de beste webdesigners in Amsterdam

Een professionele website laten maken is een belangrijke stap in de juiste richting. Want tegenwoordig wordt de strijd om de consument online gestreden, ook voor Business to Business. Ga maar na hoe vaak je eerst online zoekt om vervolgens, online of offline, een product of dienst aan te schaffen.

Een goede, professionele website laten maken is voor veel MKB ondernemers niet gemakkelijk. En dat is ook eigenlijk heel logisch. Marketing en websites laten maken is geen dagelijkse kost, maar je moet wel, want anders haalt de concurrentie je links en rechts in.

Maar welke webdesign studio of freelance webdesigner ga je je website of webshop laten maken? Een cruciale vraag met grote gevolgen.

Bij Pingwin merken we dat veel ondernemers het moeilijk vinden om juiste partij te kiezen die hen daarbij kan helpen. Sommigen zijn zelfs al een keer flink teleurgesteld of zelfs gefrustreerd door een eerdere samenwerking.

Daarom hebben wij deze Whitepaper geschreven. De komende 6 pagina’s vormen een compacte maar complete handleiding om de beste partij te vinden die met je meedenkt, betrouwbaar is en die je een mooier resultaat oplevert dan je had durven hopen.

Je website laten maken door een vriend of je neefje? Een klassieke fout!

Een neefje die iets met computers doet? Deze tijd hebben we toch echt wel gehad. Een klassieke fout die gemaakt wordt bij het laten bouwen van een website is grijpen naar een kennis die wel iets met computers doet en ook in zijn vrije tijd websites maakt. De kosten kunnen zeker meevallen maar de kans dat je het maximum uit je website gaat halen zijn eerder minimaal.

Zoek een professionele, freelance, webdesigner. Daar kun je ook duidelijke afspraken mee maken en handhaven. Duidelijke afspraken over deadlines, kosten het design en de functionaliteiten van je website zijn essentieel. En een vriend of je neefje ga je niet zo snel achter de vodden zitten of terechtwijzen als het mis gaat.

De welbekende ‘klik’ met de webdesigner

Erg belangrijk is dat er de bekende klik is met je website bouwer. Een website laat je namelijk niet bouwen, het is een proces dat je samen aangaat en de website is een product dat ontstaat uit een (hopelijk goede) samenwerking. Zorg dus dat je een webdesign bureau kiest dat aansluit op zowel zakelijk als persoonlijk vlak.

Een bureau met een groot en divers portfolio

Een goed webdesign bureau heeft een groot en divers portfolio. Daaruit kun je aflezen dat ze een hoop ervaring hebben, niet alleen met een paar templates werken en dus ook voor jou specifieke wensen een mooi design kunnen maken. Veel, minder goede, website bouwers kunnen niet heel veel veranderen aan een bestaand template.

Passie voor het web én de klanten

Een goed internetbureau herken je aan een duidelijke visie. Het heeft een heldere werkwijze, een duidelijke mening over het internet, ontwikkelingen en hoe zij daar samen met hun klanten mee omgaan. Durf hier gerust naar te vragen. Het verschil tussen een passievolle speech over waarom ze doen wat ze doen en een slap verkooppraatje is snel te merken.

Alles onder een dak? Wel zo gemakkelijk!

Hoe fijn is het als je één contactpersoon hebt voor al je online zaken; je website of webshop, hosting & onderhoud, online marketing, een partij die je website goed vindbaar kan maken, een betrouwbare en betrokken online partner die met je meedenkt. Alles onder één dak noemen wij dat.

Een goed online bureau zorgt voor een goede nazorg, daar kun je als klant na oplevering ook terecht voor hulp, adviezen en aanvullende diensten. Een nieuwe, professionele website laten maken is 1 ding, maar een website bouwen die converteert en zichzelf terugbetaalt is een heel ander verhaal.

Ga na of je het gevoel krijgt dat ze graag met je meedenken om van je website of webshop een succes te maken. Dan is de investering snel terugverdiend.

Hoe moet je een professionele webdesigner duiden?

Wil je je website laten maken door een professionele webdesigner dan is het belangrijk te kijken naar het portfolio van het bedrijf. Valkuil hierbij is persoonlijke smaak. Laat je niet misleiden door ontwerpen die niet aansluiten bij je eigen wensen, maar kijk naar de diversiteit. Dat geeft namelijk aan dat het bureau zijn design kan afstemmen op de wensen van de klant en dat ze niet met slechts een paar templates werken. Dus;

  • Zijn de sites 100% netjes en met zorg afgeleverd?
  • Zijn de lettertypes overal het zelfde of passen ze goed bij elkaar,
  • Zijn de kleuren netjes op elkaar afgestemd,
  • Is de algehele uitstraling rustig en duidelijk,
  • Is de navigatie duidelijk en logisch,
  • Is het logo en de huisstijl in het design/ de rest van de site doorgevoerd,
  • Is alles netjes uitgelijnd
  • Zijn de afbeeldingen scherp en van goede kwaliteit

Een goede tactiek is te vragen of het internetbureau ook maatwerk kan leveren. Is dit niet het geval, dan loop je kans dat zij alleen gebruik maken van templates waar ze weinig aan kunnen veranderen. Dit zorgt uiteindelijk voor beperkingen.

Waar wordt de website in gemaakt?

Wil je een website laten maken, kies dan voor een webdesign bureau dat met een open source Content Management Systeem (CMS) zoals WordPress werkt. Het voordeel hiervan is dat er een wereldwijde community achter zit die het product dagelijks verder ontwikkeld. En dat je, om wat voor reden dan ook, zo met je bestaande site bij een andere website bouwer terecht kunt als de samenwerking om wat voor reden toch onverhoeds stopt.

REFERENTIES, REFERENTIES, REFERENTIES !!!

Referenties zijn erg waardevol als het neer komt op het maken van een beslissing. Bekijk de officiële reviews op de site van de website bouwer die gedaan zijn via The Feedback Company bijvoorbeeld en niet de fictieve quotes van, al dan niet, fictieve klanten die de sitebouwer zelf kan verzinnen.

En vergeet niet om een klant uit het portfolio van de bouwer te bellen om te vragen naar de tevredenheid. Het is de ideale manier om erachter te komen of dit het internetbureau is waar je naar zoekt!

Analyseer de communicatie

Een nieuwe website laten maken is een samenwerkingsproces. Hoe gaat het kennismakingsgesprek met het bureau of de designer? Is hij erg geïnteresseerd in jou en jouw zaak? Of begint hij meteen over welke elementen je wilt in de site? Gaat de communicatie veelal via de mail of belt hij je op?

Een goede site bouwer gaat verder dan alleen uitvoeren wat de klant vraagt. De beste website komt tot stand wanneer de bouwer en de klant elkaar goed begrijpen en veel face-to-face of via de telefoon overleggen. Alleen op die manier kan de klant duidelijk maken hoe zijn zaak werkt en wat zijn wensen zijn en kan de bouwer uitleggen welke opties er zijn en wat de voor en nadelen daarvan zijn.

Nerd alert!

Spreekt de sitebouwer in code en ander vakjargon of neemt hij de tijd om alles in begrijpelijke taal uit te leggen. Neem contact op met een mogelijke partij die je je website wilt laten bouwen en kijk hoe het contact voelt;

  • Nemen ze de tijd?
  • Voel je een klik?
  • Denken ze met je mee?
  • Spreken ze begrijpelijke taal?

Ga op gesprek bij de webdesigner en stel de juiste vragen

  • Is er een duidelijk stappenplan?
  • Wordt er eerst een wireframe/ prototype gemaakt?
  • Zijn jullie bereikbaar voor support?
  • Doen jullie ook custom werk? En welk CMS wordt er gebruikt?
  • Kunnen jullie ook de hosting en beveiliging/ onderhoud doen?
  • Leggen jullie ook uit hoe ik zelf aanpassingen kan doen?

Stelt het webdesign bureau de juiste vragen?

  • Wat zijn de doelen van uw web project?
  • Wat is de doelgroep van uw website?
  • Welke functionaliteiten moet uw website bevatten?
  • Wat is uw budget?

Responsive website, goed op alle apparaten

Als je website wilt laten maken zorg er dan voor dat deze responsive webdesign is; dat wil zeggen dat hij goed werkt op smartphones en tablets. Mobiel gebruik van websites stijgt enorm en als je goed gevonden wilt worden in Google is het sowieso een must. Daarnaast bied een goed webdesign bureau verschillende andere services zoals; het bouwen van Webshops, Hosting & Onderhoud van de website, Cursussen en Online Marketing.

SEO of zoekmachine optimalisatie

Technische SEO moet standaard inbegrepen zijn. Maar let op voor loze beloftes. Een website laten maken door een bureau dat de eerste plaats in Google garandeert is een rode vlag. Kies voor een bureau met een realistische SEO strategie(zoekmachine optimalisatie) op lange termijn. Succes op korte termijn is meestal een valse belofte.

Budget, wat kost een professionele website?

Aangezien een professioneel resultaat het hoogste doel is zou het budget niet het belangrijkste argument moeten zijn. “If you pay peanuts, you get monkeys” is een bekende quote die in de meeste gevallen wel stand houdt, ook als je een nieuwe website of webshop wil laten maken. Goed werk heeft z’n prijs. Goed webdesign is arbeidsintensief en een goede website heeft daarom zijn prijs.

“Maar een template downloaden en een bestaand CMS gebruiken kan toch niet zoveel werk zijn?” Nee inderdaad maar een website bouwen is meer dan knippen, plakken en wat kleuren aanpassen.

Bij een goede website komt informatiearchitectuur, design en mogelijk maatwerk kijken en dat zijn inspanningen die tijd en geld kosten.

Waarom is bureau X 2x zo duur als Bureau Y?

Een Dacia kost vaak ook minder dan de helft van een goed uitgeruste BMW. Beide wagens doen in essentie hetzelfde. Maar toch is een BMW duurder. Bij een website laten maken is dat vaak ook het geval, er kan een groot verschil zijn tussen prijzen en in de meeste gevallen zorgt een hogere prijs voor een betere kwaliteit.

Conclusie

Een website laten maken kan een feest zijn en voor veel inspiratie en nieuwe energie zorgen in het bedrijf. Een webdesign bureau kiezen is niet gemakkelijk, doe je huiswerk voor je een offerte aanvraagt en ga op zoek naar een bureau waar het mee klikt.

Je kan natuurlijk altijd bij ons een offerte aanvragen maar je bent vrij om te kiezen, je bent altijd welkom om samen te bekijken of de “klik” er is.

Kopje koffie?

Wij vinden het altijd leuk om met andere ondernemers mee te denken. Over hun website, of andere online zaken zoals marketing. Waarschijnlijk kunnen we u een paar handige tips geven en wie weet kunnen we nog meer voor u betekenen. Heeft u vragen over uw website? Of wilt u beter gevonden worden? Neem contact op met Maarten op 020 895 0314 of stuur een mailtje naar maarten@pingwin.nl.

Back To Top
Zoeken