Hoe ziet een samenwerking op gebied van SEO er uit

Wat mag je van ons verwachten?

Hieronder werken we punt voor punt uit wat we voor je gaan doen als we gaan samenwerken. Zo weet je precies wat je van ons mag verwachten. Daarbij is het goed om te weten dat je al deze zaken 24/7 kunt volgen in je eigen klant omgeving.

Het doel van de samenwerking
Wij mikken altijd op een lange termijn samenwerking. Die kan (uiteraard) alleen bestaan als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan;

  1. Dat we jou laten zien dat we ons volledig en pro-actief inzetten voor jouw vindbaarheid, en
  2. dat die inzet ook mooie resultaten oplevert op gebied van rankings, bezoekers en conversies.

Om dat te bereiken gaan we het volgende doen.

Maarten Vermeulen

De opstart maand

In de eerste maand van de samenwerking leggen we de basis voor de resultaten die we daarna gaan bereiken. We zetten alles op, maken analyses, werkplannen en richten jouw klantomgeving in, etc.

Toegang Analytics, Search Console, Google Mijn Bedrijf, Website, etc.
 

Om de vindbaarheid van je site te verbeteren hebben we toegang nodig tot alle tools waar we zaken in kunnen instellen, analyseren en signaleren;

  • In Google Analytics kunnen we bijvoorbeeld zien welke pagina’s goed presteren en welke niet. Maar ook wat geberuikerssighnalen van bepaalde pagina’s zijn zoals de Bounce Rate, Time on site, Pages per session, etc. Allemaal belangrijke zaken voor je SEO. Daarnaast stellen we in analytics de Conversie doelen in die we willen meten.
  • Google Search Console is een krachtige tool van Google waarmee je de prestaties van je site in Google-zoekresultaten kunt volgen. Hoe vaak worden pagina’s, getoond, bezocht en op welke zoektermen bijvoorbeeld. Maar ook een indexeringstatus en mogelijke andere problemen kun je hier signaleren.
  • Google Mijn Bedrijf is een gratis tool waarmee je jouw bedrijfsinformatie kunt beheren in de zoekresultaten en Google Maps. Het is belangrijk om ook deze pagina met gegevens zoals; adres, openingstijden, telefoonnummer en website goed te optimaliseren.
  • Website; de meeste optimalisaties gaan we natuurlijk samen doorvoeren in de website zelf. Maar als je het prettiger vind om dat zelf te doen (of je hebt een bureau dat je site beheert) dan leggen we je precies uit hoe je dat het beste kunt doen.

Als en van de eerste zaken maken we natuurlijk een complete SEO-analyse van de website. Daarbij kijken we naar de drie pijlers van SEO;

  1. Content
  2. Techniek en de
  3. Autoriet (het linkprofiel)

Deze SEO analyse vormt de basis van het werkplan en bepaalt wat we de komende maanden zullen gaan oppakken.

Onder het linkprofiel verstaan we alle websites die met een linkje nar jouw site verwijzen, inclusief alle aspecten die daar bij van belang zijn. Zoals;

  • Het aantal verwijzende websites
  • De verdeling van links over de verschillende pagina’s in je site
  • De teksten waarmee gelinkt wordt; ankerteksten
  • De autoriteit van de websites die naar je linken,
  • etc.

Als we deze analyse hebben gemaakt weten we precies wat het linkprofiel van jouw website het beste kan gebruiken om nog sterker te worden en bij te dragen aan een betere vindbaarheid.

Het zoekwoorden onderzoek is DE basis van elke goed resultaat op gebied van SEO. In overleg bepalen wel weke zoekwoorden voor jou interessant zijn. Daarbij analyseren wij de volgende aspecten zodat we samen de juiste keuze maken;

  1. Relevantie van het zoekwoord
  2. Het maandelijks zoekvolume (hoeveel wordt er op gezocht?)
  3. De online concurrentie (is het de slimste keuze voor dit moment)
  4. De zoekintentie (zoeken mensen daadwerkelijk wat jouw site te beiden heeft)
  5. Etc.

 

 

Alle analyses en onderzoeken werken we uit in het werkplan. Daarin bepalen we (in overleg) in welke volgorde we alle SEO optimalisaties gaan aanpakken. Meestal in volgorde van wat het meeste zal bijdragen aan de vindbaarheid.

Vervolgens bepalen we samen wie wat gaat doen en hoe we jou daarbij kunnen helpen.

 

Meten is weten, en daarmee kunnen we je het beste laten zien wat voor mooie resultaten we gaan bereiken. Dus meteen vanaf het begin bepalen we de belangrijke KPI’s en bepalen we een nulmeting van de rankings, bezoekersaantallen, etc.

En we stellen de conversie doelen zodat we daar ook op kunnen gaan optimaliseren en gaan zorgen voor meer klanten en meer omzet.

In de project omgeving kunnen we van beide kanten zien en bijwerken hoe de werkzaamheden verlopen. Daar plannen we wat we de komende tijd willen gaan uitvoeren met de persoon die daar bij hoort en de datum waarop het geregeld moet zijn.

Zo houden we de vaart er lekker in en bereiken we des te sneller onze doelen.

Linkbuilding is een van de 3 essentiële pijlers van SEO. Hoe eerder we daar mee starten hoe sneller de resultaten komen. Met de analyse van het linkprofiel weten we precies hoe we jouw site en domein autoriteit kunnen versterken met onze linkbuilding.

De linkbuilding gaat continue door zodat het linkprofiel op een natuurlijke manier steeds sterker wordt.

De maanden daarop volgend

SEO is een continue bezigheid en nooit klaar of perfect, het kan eigenlijk altijd beter en de concurrentie zit ook niet stil. Daarom kijken we per maand (of een wat langere periode) wat het meest dringend is en wat het beste zal bijdragen aan een hogere ranking en meer bezoekers en conversies. Daarbij overleggen we regelmatig om te kijken hoe we de werkzaamheden het beste onderling kunnen verdelen . En we geven je alle informatie en begeleiding om jouw SEO-werkzaamheden goed uit te kunnen voeren.

 

Contentmapping & URL-structuur optimaliseren
 

Content-mapping is een beetje een vakterm. Maar dat gaat over de verdeling van de content over de verschillende pagina’s. Hoe beter dat gestructureerd is, in combinatie met de juiste URL’s voor de verschillende pagina’s, hoe meer profijt we daar van hebben bij de SEO.

Indien nodig zorgen wij voor het herstructureren van de content over de juiste pagina’s en het evt. redirecten naar de nieuwe pagina-URL’s

Een landingspagina is een pagina in je site die je speciaal opzet om goed vindbaar te worden op bepaalde zoekwoorden. Daar komen meten op binnen vanuit de zoekresultaten, daar landen ze op als ze op je site komen.

Om te zorgen dat die landing pages goed vindbaar worden moeten we ze optimaliseren op punten zoals deURL, de koppen, de content, afbeeldingen taggen, laadtijden verbeteren, onderliggende pagina’s toevoegen, intern linken, etc.

 

Als we een nieuwe, of totaal verbeterde, landingpage moeten maken dan gaan we daar eens goed voor zitten. Dan bekijken we wat de sites in de top-10 op die zoekterm, op hun landingpage heeft staan. En vervolgens en gaan wij daar een nóg betere versie van maken en deze optimaliseren.

Daarbij maken we eerst een outline met de juiste koppen, onderwerpen en zoektermen op de juiste plekken.

Vaak is de content van een pagina al best goed alleen is deze nog niet geoptimaliseerd voor een goede vidnbaarheid. Dan zorgen wij er voor dat dat wel gebeurt en dat die pagina beter gaat scoren in Google. Dat gaat dan om, de juiste zoekwoorden en synoniemen op de juiste plekken, afbeeldingen taggen, interne links plaatsen, veelgestelde vragen toevoegen, structured data toevoegen, etc.

Als er nieuwe content geproduceerd moet worden is het wel handig als die SEO-technisch bijdraagt aan de vindbaarheid. Daarom sturen wij jou, of een copywriter, graag aan zodat de content gewaardeerd wordt door zowel de bezoeker als Google.

 

Een Meta-title en -Description zijn de teksten die je ziet bij jouw site in de zoekresultaten. Heel belangrijk om ook daar op te vallen met de juiste teksten. Wij weten precies hoe je dat optimaliseert en daarmee meer bezoekers naar je site kunt krijgen.

Interne links zorgen dat mensen langer op je site blijven omdat er overal wordt verwezen naar meer interessante en relevante informatie. Dat is fijn voor de bezoeker en een heel goed signaal naar Google. Twee vliegen in één klap dus.

Wij zorgen er voor dat op de juiste plekken, op de juiste manier, wordt gelinkt naar de juiste pagina’s in je site.

Als een pagina wordt

Pingwin
Amsterdam Amsterdam Kingsfordweg 151
1043 GR Amsterdam
Utrecht Utrecht Joseph Haydnlaan 2a
3533 AE Utrecht
Contact Snel contact 020 895 0314
info@pingwin.nl

KVK: 63130912
BTW: NL855105665B01
Social Media Leadinfo - Certified Partner

Pingwin scoort een 5.0 / 5 op basis van 17 beoordelingen.