Toegang Analytics, Search Console, Google Mijn Bedrijf, Website, etc.
Om de vindbaarheid van je site te verbeteren hebben we toegang nodig tot alle tools waar we zaken in kunnen instellen, analyseren en signaleren;
- In Google Analytics kunnen we bijvoorbeeld zien welke pagina’s goed presteren en welke niet. Maar ook wat geberuikerssighnalen van bepaalde pagina’s zijn zoals de Bounce Rate, Time on site, Pages per session, etc. Allemaal belangrijke zaken voor je SEO. Daarnaast stellen we in analytics de Conversie doelen in die we willen meten.
- Google Search Console is een krachtige tool van Google waarmee je de prestaties van je site in Google-zoekresultaten kunt volgen. Hoe vaak worden pagina’s, getoond, bezocht en op welke zoektermen bijvoorbeeld. Maar ook een indexeringstatus en mogelijke andere problemen kun je hier signaleren.
- Google Mijn Bedrijf is een gratis tool waarmee je jouw bedrijfsinformatie kunt beheren in de zoekresultaten en Google Maps. Het is belangrijk om ook deze pagina met gegevens zoals; adres, openingstijden, telefoonnummer en website goed te optimaliseren.
- Website; de meeste optimalisaties gaan we natuurlijk samen doorvoeren in de website zelf. Maar als je het prettiger vind om dat zelf te doen (of je hebt een bureau dat je site beheert) dan leggen we je precies uit hoe je dat het beste kunt doen.