skip to Main Content
020 895 0314 info@pingwin.nl

On-site ranking factoren

In het vorige artikel hebben we het gehad over de 5 pijlers van SEO

Oftewel de 5 belangrijkste soorten ranking factoren;

  • Pijler 1: Technische SEO
  • Pijler 2: Gebruikerservaring
  • Pijler 3: On-site: Content marketing en outreach
  • Pijler 4: PR/ Off site SEO – Linkbuilding
  • Pijler 5: Sociale media

In dit artikel gaan we het hebben over on-site ranking factoren.

Pijler 3: On-site ranking factoren; content marketing & outreach

Een website met een goede gebruikerservaring en technische SEO is een goede start.
Maar geen garantie voor succes in de rankings. En zeker niet genoeg voor een top-ranking.

Het maken en promoten van goede content, die aansluit op je product, is de volgende stap.
Bedenk hoe je aanvullende content kunt maken die jouw doelgroep waardeert.

In het onderstaande overzicht zie je voorbeelden voor elk stadium in het aankoopproces;

content voor elke fase in het aankoopproces

Een webwinkel kan overwegen om video reviews of demo’s te plaatsen.
Of zelfs uitgebreide video content.

Content kan gepubliceerd worden in de vorm van tekst, video, audio (podcast), afbeeldingen, infographics, whitepapers, wedstrijden, webinars, hangouts, gastblogs, mobiele apps, nieuwsbrieven en onderzoek.

Bepaal welk kanaal jouw merk, site of winkel wil inzetten. En ga content maken en promoten.
Het publiceren van content van hoge kwaliteit moedigt andere webmasters, bloggers en internetgebruikers aan om jouw content te delen of te linken.

Allemaal goed voor je marketing.

Back To Top