skip to Main Content
020 895 0314 info@pingwin.nl

Gebruikers signalen

In het vorige artikel hebben we het gehad over de 5 pijlers van SEO

Oftewel de 5 belangrijkste soorten ranking factoren;

  • Pijler 1: Technische SEO
  • Pijler 2: Gebruikerservaring
  • Pijler 3: Content marketing en outreach
  • Pijler 4: PR/ Off site SEO – Linkbuilding
  • Pijler 5: Sociale media

In dit artikel gaan we het hebben over gebruikers signalen

Pijler 2: Gebruikers signalen oftewel; de gebruikerservaring

Gebruikerservaring is een cruciale pijler van SEO.
Dit zorgt voor een toegankelijke website die voor gebruikers intuïtief te navigeren is.
Dit leidt tot grotere tevredenheid en langere website bezoeken.

De gemiddelde bezoekduur en de bounce rate gelden als belangrijke ranking factoren.
Het zijn namelijk sterke indicatoren voor het engagement en tevredenheid van bezoekers.

Dit gaat van het design tot aan het betalingsgemak (bij webwinkels).
Een goede gebruikerservaring creëren en behouden is een continu proces.

gebruikers ervaring en gebruikers interactie

Twee belangrijke aspecten die de gebruikerservaring beïnvloeden zijn;

  • Responsive design

We gebruiken steeds meer verschillende schermen en devices.
Tot en met smartwatches aan toe. Mede daarom is het van cruciaal belang dat je website responsive is.

Dat betekent dat die goed werkt op al die schermen en devices.
Responsive webdesign zorgt voor een forse verandering in hoe we websites de komende jaren gaan bouwen.

  • Het gebruik van beeld en video

Afbeeldingen en videos brengen een bepaalde boodschappen veel sneller over dan tekst.
En het is bewezen dat we content op het internet meestal scannen in plaats van rustig lezen.

Daarom zie je het visuele deel van het internet ook zo hard groeien.
Als je doelgroep graag visueel communiceert. Pas je website en content daar dan op aan.

Back To Top