De Golden Circle van Simon Sinek (Gouden Cirkel van Simon Sinek) is een simpel maar krachtig model dat de stimulans geeft voor inspirerend leiderschap.
Daarmee brengen we in kaart met wat, hoe en waarom een bepaalde organisatie of product zich onderscheidt van anderen.
Vanuit die stevige basis in je merk kunnen wij je met ons online marketing bureau op allerlei manieren verder helpen.
Met de Golden Circle van Simon Sinek leg je de basis voor je merkidentiteit en strategische keuzes. Het geeft duidelijk antwoord op de volgende vragen;
Naast deze fundamentele identiteitsvragen helpt de Golden Circle je bij de inrichting van praktische zaken als je (online) marketing, je website en algemene communicatie. Daarom is een Why, How, What ook zo belangrijk voor een online marketing bureau en helpen wij je graag bij het ontwikkelen van jouw Golden Circle.
Idealiter heb je die Why, How & What dus bepaald voordat je een website (opnieuw) gaat laten maken. Want als je jouw Golden Circle helder hebt gedefinieerd kun je al je keuzes t.a.v. je (online) marketing daaraan toetsen.
Iedereen binnen het bedrijf, op elk niveau, kan zijn werkzaamheden en beslissingen toetsen aan de vastgestelde Why, How en What. Dat geeft iedereen (dezelfde) richting, duidelijkheid en creëert een duidelijk en samenhangend geheel.
Een ijzersterke positionering die naadloos aansluit op jouw doelgroep en bij jouw organisatie… jouw identiteit. Doordat die Why, How en What richting geeft aan alles wat je doet en communiceert blijf je op de juiste koers en creëer je een krachtig en eenduidig merk dat staat voor alles waar je voor hebt gekozen.
Simon Sinek presenteerde zijn Golden Circle concept in een Ted Talk die al meer dan 48 miljoen keer bekeken is. Met dit concept legt Simon Sinek 2 zaken uit;
Dit idee is gebaseerd op de volgende neurowetenschap.“ Mensen reageren het beste wanneer externe berichten communiceren met die delen van hun hersenen die emoties, gedrag en besluitvorming beheersen ”
De uitkomst van dit Why, How What-proces brengt 2 belangrijke zaken in kaart;
Een van onze Marketing Experts gaat in gesprek met jouw organisatie om de Waarom, Hoe en Wat van uw merk/ bedrijf te bespreken, vast te leggen en te beschrijven in één document. De stappen zijn als volgt;
De uitkomst van de Why, How & What kun je doorvoeren in;
Kortom de Golden Circle is “slechts” een startpunt maar geeft iedereen duidelijk richting aan alle keuzes en werkzaamheden binnen en buiten het bedrijf.
Wacht dan niet langer en neem vandaag nog contact met ons op!
Pingwin scoort een 5.0 / 5 op basis van 17 beoordelingen.