The Golden Circle

Why, How, What van Simon Sinek.

De Golden Circle van Simon Sinek (Gouden Cirkel van Simon Sinek) is een simpel maar krachtig model dat de stimulans geeft voor inspirerend leiderschap.
Daarmee brengen we in kaart met wat, hoe en waarom een bepaalde organisatie of product zich onderscheidt van anderen.
Vanuit die stevige basis in je merk kunnen wij je met ons online marketing bureau op allerlei manieren verder helpen.

Golden circle - Why, How, What
Wat heb je aan een Golden Circle | Why How What?

Wat heb je aan een Golden Circle | Why How What?

Met de Golden Circle van Simon Sinek leg je de basis voor je merkidentiteit en strategische keuzes. Het geeft duidelijk antwoord op de volgende vragen;

  • Waar staan we voor als bedrijf & merk
  • Welke kernwaarden zijn belangrijk voor ons
  • Welke soort dienst/ product invulling past daar bij
  • Welke personeelsleden horen daar bij
  • Welke soort klanten vormen de primaire doelgroep
  • Hoe ga je intern, maar ook naar buiten, communiceren
    – Welke tone of voice
    – Welke USP’s
    – Welke missie
    – Welke bedrijfscultuur

"Ik heb het heel lang voor me uitgeschoven die SEO. Want je moet maar zien wat je ervoor terug krijgt. Er lopen zoveel van die online marketing cowboys rond. Maar met Pingwin zien we heel snel en heel duidelijk resultaat. En dat hebben ze in slechts 6 maanden en met een zeer bescheiden budget gedaan. De communicatie is ook goed en duidelijk. We werken echt samen aan de site en de vindbaarheid."

Rien de Wolf
Rien de Wolf

Waar kun je de Golden Circle voor gebruiken?

Naast deze fundamentele identiteitsvragen helpt de Golden Circle je bij de inrichting van praktische zaken als je (online) marketing, je website en algemene communicatie. Daarom is een Why, How, What ook zo belangrijk voor een online marketing bureau en helpen wij je graag bij het ontwikkelen van jouw Golden Circle.

Idealiter heb je die Why, How & What dus bepaald voordat je een website (opnieuw) gaat laten maken. Want als je jouw Golden Circle helder hebt gedefinieerd kun je al je keuzes t.a.v. je (online) marketing daaraan toetsen.

Golden Circle voor je website

  • Welke doelgroep moet de website aanspreken?
  • Welke thema’s, producten en diensten zijn belangrijk?
  • Via welke (online) marketing kanalen ga je inzetten?
  • Welke uitingen ga je daarbij inzetten?
  • Welke tone of voice ga je gebruiken?
  • Waarom linkbuilding uitbesteden

Who, How, What, waardevol

Iedereen binnen het bedrijf, op elk niveau, kan zijn werkzaamheden en beslissingen toetsen aan de vastgestelde Why, How en What. Dat geeft iedereen (dezelfde) richting, duidelijkheid en creëert een duidelijk en samenhangend geheel.

Een ijzersterke positionering die naadloos aansluit op jouw doelgroep en bij jouw organisatie… jouw identiteit. Doordat die Why, How en What richting geeft aan alles wat je doet en communiceert blijf je op de juiste koers en creëer je een krachtig en eenduidig merk dat staat voor alles waar je voor hebt gekozen.

Who, How, What, waardevol

"Ik deed altijd zelf de SEO. Maar dat koste me altijd heel veel tijd. Bovendien kan een SEO-expert veel meer bereiken, zeker met een stuk linkbuilding erbij. Dat kun je zelf gewoon niet doen. En helemaal nu niet meer want doordat de vindbaarheid zo veel verbeterd is zit mijn praktijk helemaal vol. en kan ik me volledig focussen op het behandelen van patiënten in plaats van zelf SEO te doen. Ik heb mijn maandelijkse investering in SEO naar beneden bijgesteld omdat ik toch niet meer mensen kan behandelen. En zo blijf ik wel goed ranken in Google."

Arno Tromp
Haptotherapie

Hoe werkt de Golden Circle?

Simon Sinek presenteerde zijn Golden Circle concept in een Ted Talk die al meer dan 48 miljoen keer bekeken is. Met dit concept legt Simon Sinek 2 zaken uit;

  1. Waarom sommige mensen en organisaties in staat zijn te inspireren.
  2. En hoe ze zichzelf met succes weten te onderscheiden.

Dit idee is gebaseerd op de volgende neurowetenschap.“ Mensen reageren het beste wanneer externe berichten communiceren met die delen van hun hersenen die emoties, gedrag en besluitvorming beheersen ”

De uitkomst van dit Why, How What-proces brengt 2 belangrijke zaken in kaart;

  1. Met wat, hoe en waarom een organisatie/ product zich onderscheidt van anderen.
  2. Het beschrijft de manier van denken, handelen, communiceren met de doelgroep.
Jouw Golden Circle bepalen?

Jouw Golden Circle bepalen?

Een van onze Marketing Experts gaat in gesprek met jouw organisatie om de Waarom, Hoe en Wat van uw merk/ bedrijf te bespreken, vast te leggen en te beschrijven in één document. De stappen zijn als volgt;

  1. Brainstorm om alle ideeën voor de Why, How, What te inventariseren.
  2. Uitwerking Brainstorm in concept-Golden Circle
  3. Presentatie, feedback en aanpassing Golden Circle

Na de Golden Circle

De uitkomst van de Why, How & What kun je doorvoeren in;

  • Een missie statement (intern & extern)
  • Strategische plannen t.a.v.
  • Personeel
  • Productontwikkeling
  • Marketing
  • Buyer persona’s (verschillende klanttypes met hun eigen signatuur en benadering)
  • Customer Journey
  • Website ontwikkeling, etc.

Kortom de Golden Circle is “slechts” een startpunt maar geeft iedereen duidelijk richting aan alle keuzes en werkzaamheden binnen en buiten het bedrijf.

Na de Golden Circle

Zie jij het belang van een goede SEO partner?

Wacht dan niet langer en neem vandaag nog contact met ons op!

Maarten Vermeulen
Pingwin
Amsterdam Amsterdam Kingsfordweg 151
1043 GR Amsterdam
Utrecht Utrecht Joseph Haydnlaan 2a
3533 AE Utrecht
Contact Snel contact 020 895 0314
info@pingwin.nl

KVK: 63130912
BTW: NL855105665B01
Social Media Leadinfo - Certified Partner

Pingwin scoort een 5.0 / 5 op basis van 17 beoordelingen.