skip to Main Content
020 895 0314 info@pingwin.nl

Vind het beste Online Marketing Bureau/ Internetbureau

Deze gids helpt je bij het vinden van het beste internetbureau of online marketingbureau.

  • Waar let je op bij een internetbureau?
  • Welke vragen stel je een online marketingbureau?
Webdesigners Webdesign Bureau

Inhoudsopgave

  1. Online Marketingbureau vs Internetbureau
  2. Wat is een Online Marketingbureau?
  3. Waarom is Online Marketing belangrijk?
  4. Waarom moet je een Internetbureau inhuren?
  5. Welke diensten levert een internetbureau?
  6. Wat kun je zelf en wat besteed je uit?
  7. Reputatie & reviews Online Marketingbureau?
  8. Hoe is het contact met het Internetbureau?
  9. Hoe hoog rankt het Internetbureau zelf?
  10. Online Marketing specialist of full service Internetbureau?
  11. Bewezen resultaten/ Online Marketingcases
  12. Waar bestaat een Online Marketing Pakket uit?
  13. Wat kost een Internet marketingbureau

Online Marketingbureau vs Internetbureau

Eerst even wat duidelijkheid;

Eigenlijk betekenen al deze termen min of meer hetzelfde;

  • Online Marketingbureau,
  • Internetbureau,
  • Web-bureau,
  • Internet Marketingbureau,
  • E-Marketingbureau,
  • Digital Marketingbureau.

 

De één hanteert net een iets andere definitie dan de ander.
Wij gebruiken meestal de term Online Marketingbureau.

Maar voor de herkenbaarheid en duidelijkheid zullen we de andere termen in dit artikel ook hanteren.

Wat is een Online Marketingbureau?

Een Online Marketingbureau gebruikt verschillende methodes en hulpmiddelen voor het promoten van producten en diensten via internet.

Online marketing omvat een breder scala aan marketingelementen dan traditionele bedrijfsmarketing.
Dit vanwege de extra kanalen en marketingmechanismen die beschikbaar zijn op internet.

Waarom is Online Marketing belangrijk?

Hierom;

Waarom is Online Marketing belangrijk 1

 

en hierom;

Belang Online Marketing

 

En tot slot hierom;

Waarom Online Marketing

 

Kortom Online marketing bepaald tegenwoordig in zeer hoge mate het succes van je onderneming.

Waarom moet je een Internetbureau inhuren?

Je kunt natuurlijk alles zelf doen.
Zo weet je wel precies wat er speelt en hoe het werkt.

Maar online marketing is een vak apart.
Sterker nog, alle deelgebieden van internet marketing zijn een vak apart;

Google Ads, zoekmachine optimalisatie, conversie optimalisatie, etc.

Dus als je nog tijd over wilt houden voor het runnen van je eigen bedrijf.
En je echte vakmensen je online marketing wilt laten uitvoeren.

Kies dan voor een online marketingbureau om en aantal zaken uit te besteden.

  1. Zodat je zelf je focus op je bedrijf kunt houden
  2. Zo kun je werken met experts op gebied van Online Marketing
  3. Je vermindert je overall online marketingkosten
  4. De inzet van het internetbureau is flexibel en schaalbaar
  5. Internetbureaus bieden meetbare resultaten
  6. Ze hebben alle kennis, ervaring en tools in huis
  7. U heeft de tijd om nieuwe ideeën te ontwikkelen

Welke diensten levert een internetbureau

Een full-service internetbureau is thuis op alle onderdelen waar online marketing uit bestaat.
En levert al deze diensten.

De meest populaire en bekende diensten van een internetbureau zijn;

Webdesign

Het vormgeven en bouwen van websites en webshops.
Hier begint het; je etalage of zelfs complete winkel op het internet.

Zoekmachine marketing

Ook wel Zoekmachine optimalisatie of SEO genoemd.
Dit bestaat uit website optimalisatie en linkbuilding.
Dit zorgt er voor dat je goed gevonden wordt in de organische zoekresultaten.

Google Ads, Display Advertising, retargeting

Adverteren op Google d.m.v. Google Ads (SEA).
Of adverteren op websites met banners.
Het adverteren op Google, en andere websites met veel publiek, kan erg interessant zijn.

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie betekent dat je gaat zorgen dat meer bezoekers van je website gaan doen wat je wilt dat ze gaan doen.
Meer bezoekers gaan zich inschrijven, een offerte opvragen, contact opnemen of iets kopen.

Content management

Dit is het produceren van teksten, afbeeldingen, video’s, infographics, etc.
Daarbij is het belangrijk om deze content op de juiste manier te verwerken in de site.
En tot slot kun je deze content natuurlijk ook nog op allerlei manieren promoten.

Email marketing

Opzetten, analyseren en optimaliseren van email campagnes.
Een goed opgezette email campagne kan heel veel leads of verkopen genereren.
Maar een slechte kan ervoor zorgen dat veel abonnees zich afmelden.

Social Media Marketing

Opzetten en beheren van sociale kanalen.
Inclusief het plaatsen en promoten van berichten en het reageren op interactie uit de doelgroep.
Als je dit goed doet kan het directe leads opleveren en bijdragen aan je organische vindbaarheid.

Affiliate Marketing

Externe personen en websites promoten en verkopen de producten of diensten van het bedrijf in ruil voor een commissie.

Wat kun je zelf en wat besteed je uit?

Altijd een interessante vraag.
En zeker ook bij Online Marketingbureaus.

De beste regel is de volgende;

Kun je het (bijna) net zo goed als het online marketingbureau en heb je de capaciteit? Doe het dan zelf.

Kan het internetbureau het beter.
Of hebben zij meer flexibiliteit t.a.v. de capaciteit, besteed het dan uit.

In de praktijk komt het vaak neer op de volgende verdeling;

Zelf doen (liefst onder begeleiding van het internetbureau)

  • Content productie
  • Social mediamanagement
  • Email marketing

Deze onderdelen kunnen vaak heel goed zelf worden uitgevoerd.
Zeker als je bedenkt dat het hier vaak om specifieke vakkennis gaat die moet worden verwoord.

Als je je op deze onderdelen goed laat begeleiden en instrueren door een internetbureau behaal je vaak het maximale resultaat.

Uitbesteden aan internetbureau

  • Webdesign
  • Zoekmachine marketing
  • Display Advertising
  • Conversie optimalisatie

Deze laatste vakgebieden vragen veel ervaring en expertise om het maximale resultaat te halen.

Voorbeeld; Alleen Google Ads is al zo’n wereld van kennis op zich.
Wat weet u echt van kwaliteitsscores, automatische bied strategieën en sitelink extensies?

De beste resultaten worden behaald door iemand die zich al langere tijd volledig focust op dit deelgebied van online marketing/
En wat ons betreft geldt dat voor; SEO, SEA, conversie en Webdesign.

Afstemming van online marketingonderdelen op elkaar.

Tot slot is het van grote waarde om de diverse werkzaamheden en onderdelen van internetmarketing goed op elkaar af te stemmen. En dus een nauwe samenwerking te hebben met het online marketingbureau.

Dat klinkt logisch. Maar het wordt vaak onderschat.

Een internetmarketing campagne wordt vaak 2 – 3 keer zo effectief als de verschillende onderdelen goed op elkaar aansluiten en elkaar versterken.

Reputatie & reviews Online Marketingbureau

De online reputatie en reviews geven vaak een heel goed beeld van de kwaliteit van een internetbureau of online marketing bedrijf.
Geen goede reviews op Google my business of op een ander platform als Trustpilot, kijk vooral verder.

En, kijk verder dan de mooie quotes en reviews van klanten op de site van het internetbureau.
Maar bekijk de reviews op Google my business. Of een platform als Trustpilot of The Feedback company.

Zeker tegenwoordig zijn deze reviews nauwelijks te faken.
Dus dit zijn in ieder geval echte klanten met echte feedback.

Dit is een aardige eerste indicatie voor een goed online marketingbureau;

Uitstekende Online marketing bureau. Wij laten hier o.a. de SEO regelen en hebben daar grote vooruitgang mee geboekt. Een betrouwbare en vooral vriendelijk bedrijf.
Rene Djuricek
Rene Djuricek
07:56 07 Dec 18
Pingwin heeft ons zeer uitgebreid begeleid in de aanloopfase naar een nieuwe website en SEO. Het heeft geresulteerd in een fraaie website die uitstekend vindbaar is.
Pingwin, de meest effectieve SEO campagnes op basis van No-Cure-No-Pay. Dat is wel heel uniek in Nederland 🙂
Evert van der Lingen
Evert van der Lingen
13:23 24 Feb 17
PingWin heeft in korte tijd een flitsende website voor mij gebouwd die aan alle hedendaagse eisen voldoet. Het contact met de sitebouwer tijdens het proces was frequent en vol begrip. Ook de ondersteuning na afloop en de instructies om mijn site zelf bij te houden waren top. Al met al zou ik PingWin zeker aanbevelen aan elk bedrijf dat een nieuwe website nodig heeft.
Sacco Koster
Sacco Koster
22:14 22 Sep 15
Pingwin is een bedrijf dat precies doet wat het belooft en dan nog vijf schepjes er bovenop. Pingwin heeft voor mij twee websites gebouwd waar ik enorm blij mee ben. Als ik aan Pingwin denk, dan denk ik: vakwerk, bevlogen, creatief, meedenken, prima advies, uitstekende prijs kwaliteit verhouding, sympathiek en enorm klantgericht.
J.R Vingerling
J.R Vingerling
13:23 05 Sep 15

En deze helpen ook in het vertrouwen;

Online Marketing Stiply

We hebben een erg prettige samenwerking met Pingwin. Het grootste deel van hun bijdrage ligt op gebied van SEO. Maar ze helpen ons ook met Content Management en Social Media. Zo hebben we een mooie balans tussen wat zij voor ons doen en wat we zelf kunnen uitvoeren.

Joost Kuhlmann

Online Marketing Meesterslijpers

Wij werken al jaren naar tevredenheid met Pingwin op gebied van Online Marketing. Ze doen voor ons SEO, Google Ads, Facebook en retargeting. We kijken elk  jaar goed naar de behaalde resultaten en dat is voor ons een duidelijke reden om bij Pingwin te blijven.

Rene Djuricek

Online Marekting Diabetes Centrale

Pingwin helpt ons al een paar jaar met Online Marketing; SEO, SEA en Advies op gebied van Social media. Die bundeling van taken bij een partij werkt erg prettig omdat alles goed op elkaar wordt afgestemd. En we zien elke keer mooie resultaten en meer bezoekers. Erg tevreden.

Michel Ooms

Online Marketing One4marketing

Wij zijn Hubspot-partner en werken nauw samen met Pingwin op gebied van Online Marketing; SEO, Google Ads en Display om precies te zijn. Pingwin schrijft ook wel eens een blog op onze site over Online Marketing. Kortom; een heel prettige samenwerking

Driek Geurtsen

Hoe is het contact met het Internetbureau?

  • Heb je een klik met de mensen?

Je gaat intensief met ze samenwerken, dus als dat op een prettige manier kan is dat wel … zo prettig.

  • Spreken ze begrijpelijke taal?

Mijd vaktermen bingo; je moet begrijpen waar het om gaat en wat het internetbureau doet voor jouw geld.

  • Nemen ze de tijd om hun strategie uit te leggen?

Soms kan online marketing ingewikkeld of onduidelijk zijn. Maar zorg dat het bureau uitlegt hoe het in zijn werk gaat. En waarom iets belangrijk is.

  • Kun je duidelijke en concrete afspraken met ze maken?

Duidelijke afspraken zorgen dat je het internetbureau daarop kunt controleren, beoordelen en aan kunt houden.

  • En, kun je met ze lachen

Klinkt als een nice to have, en dat is het ook. Maar, je komt wel eens in discussies of een stevig gesprek. En dan is dit zeker … nice to have

Hoe hoog rankt het Internetbureau zelf?

Een top 10 ranking op diverse relevante zoektermen, zegt natuurlijk niet alles.
Dat wil namelijk niet automatisch zeggen dat ze dat ook voor u realiseren.

Maar als een bureau op bepaalde belangrijke zoektermen geen top10 posities heeft in de organische resultaten dan is dat geen goed teken.
Dit ziet er dan wel wat meer vertrouwenwekkend uit;

Rankings internetbureau

Online Marketing specialist of full service Internetbureau?

De ideale situatie is een full service internetbureau.
Waarbij je sommige zaken zelf doet en andere uitbesteed.
En er een heel goede afstemming is tussen alle werkzaamheden en onderdelen van online marketing.

Als je allemaal losse experts in huurt voor de losse taken en onderdelen.
Kun je er van uit gaan dat de onderlinge afstemming en optimalisatie van die onderdelen achterwege blijft.

De voordelen van een full service online marketingbureau op een rij;

  • Je kunt alle kennis en ervaring van een online marketingbureau inzetten
  • Je kunt de werkzaamheden flexibel opschalen of terugschroeven
  • Je kunt onder begeleiding zelf een aantal taken optimaal uitvoeren en
  • Je kunt het internetbureau de onderlinge afstemming laten doen.

Bewezen resultaten/ Online Marketingcases

The proof is in the pudding

Heeft het internetbureau een aantal mooie cases die ze kunnen laten zien?

Voorbeelden van projecten waarbij ze;

  • Klanten fors hoger in Google hebben gekregen?
  • Veel bezoekers voor weinig geld hebben bezorgd met Google Ads
  • Een mooie nieuwe website hebben gerealiseerd
  • Of de conversie van de site flink hebben opgeschroefd.

Kan een online marketingbureau niet minimaal 3 mooie cases laten zien?
Kijk dan snel verder.

Kijk hier bijvoorbeeld naar onze succesvolle online marketingcases.

En bekijk hier ons webdesign portfolio.

Waar bestaat een Online Marketing Pakket uit?

Een online marketingpakket is eigenlijk altijd maatwerk.
En het zou altijd flexibel moeten zijn!

De invulling van het Online Marketing pakket hangt o.a. van de volgende vragen af;

  • Wat kun je besteden?
  • Wat kun je zelf doen?
  • Wat is je ambitie?
  • Hoeveel levert de investering op?
  • Wie voert de regie over alle werkzaamheden?

Maar maak HEEEL duidelijk afspraken met het internetbureau over;

  • Wat er wel en wat niet in het pakket zit
  • De contractduur
  • De te behalen resultaten, KPI’s
  • Rapportages en communicatie

Wat kost een Internet marketingbureau?

De kosten van een online marketingbureau zijn uiteraard afhankelijk van het gekozen pakket.
Het kan lastig zijn om te bepalen of een investering in een online marketingbureau op een bepaald moment de beste is.

Zeker omdat het effect van sommige werkzaamheden van een internet marketingbureau pas op langere termijn echt duidelijk worden.

Maar er zijn zeker manier om dit redelijk tot goed te kunnen monitoren.

  1. Maak duidelijke afspraken t.a.v. de te verwachten resultaten.
    Dan weet je op voorhand of iets rendabel kan zijn. En naderhand of het dat ook is geweest.
  2. Zorg dat je alles maximaal meet wat je kunt meten.
    Zowel in Google Analytics als bij de receptie. Zorg bijvoorbeeld dat nieuwe klanten standaard wordt gevraagd; hoe heeft u ons gevonden?
  3. Hanteer de volgende stelregel. Kun je bepaalde werkzaamheden zelf net zo goed én goedkoper?
    Doe het dan zelf. Maar zorg wel voor goede begeleiding door en afstemming met het online marketingbureau.
  4. Levert de investering meer op dan hij kost? Dan weet je in ieder geval dat de investering rendabel is.
    Met Google Ads bijvoorbeeld is dat vaak heel goed te meten.
  5. Als je twijfelt over de vraag of je het beste internetbureau in de arm hebt genomen?
    Vraag eens een andere online marketingbureau om een gesprek of een offerte.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

We zijn benieuwd naar uw wensen op gebied van Webdesign.
En we vertellen u graag meer over ons webdesign bureau en de mogelijkheden.

Of welke resultaten we op gebied van SEO in uw geval kunnen realiseren, én garanderen.
Bel Maarten Vermeulen op 020 895 0314 of mail.

Back To Top